چگونه با مثلث ها ترید کنیم؟ – قسمت دوم

چگونه با مثلث ها ترید کنیم؟

مثلث ها و از دست دادن انرژی یا مومنتم سه درس درباره نحوه ترید با مثلث ها:
تصویر زیر توضیح می دهد که چگونه یک مثلث نشان می دهد که قیمت در حال از دست دادن انرژی می باشد. هر بار قیمت محدوده حمایتی را لمس می کند، همانطور که اندیکاتور MACD هم نشان می دهد قیمت چگونه به میزان کمتری به بالا برمیگردد. قبل از اینکه قیمت این محدوده حمایتی را بشکند، چندبار خط روند فوقانی را لمس کرده ولی موفق به شکست آن نمی شود. درنظرگرفتن این نکات به ما زودتر نشان می دهد که احتمال شکست خط پایینی نسبت به شکست خط روند فوقانی بیشتر است.

تصویر بعدی مثال دیگری درباره نحوه افزایش انرژی صعودی قیمت پس از هر بار برخوردش با سطح مقاومت را به ما نشان می دهد. می بینید که اکثر افراد سطح 01111 را در سهام dax زیرنظر داشتند و هر روز انتظار داشتند که قیمت از این سطح مجدد برگردد و نزول کند. مثلث نهایی به طور واضح نشان می دهد که در آینده نزدیک قیمت موفق به شکست این سطح خواهد شد .قیمت چندین بار به این سطح برخورد کرده و هر بار که نزول کرده است این نزول با عمق کمتری بوده است. در همان زمان ، اندیکاتور rsi تایید می کند که قیمت در حال از دست دادن انرژی نزولی خودش می باشد.
بله، فروش در سطح 01111 ممکن است به عنوان یک موقعیت مناسب ترید ارزیابی گردد، اما پول واقعی و روند اصلی بازار بعد از شکست مثلث بوده است.

مثال آخر نیز یک کف که چند بار لمس شده به همراه یک خط روند نزولی را نشان می دهد. به طور خاص نزول ها همگی کندل هایی هستند که شادوی آنها از محدوده بالا عبور کرده است. تلاش های چندباره برای شکست این سطح بالا باعث خطا در آماتورها شده و همچنین نشان دهنده تضعیف خریداران می باشد. هرچند تمام مواردی که اشاره شد به ما شکست خط پایین را نشان میدهد اما سیگنال نهایی تا زمانی که قیمت این سطح حمایتی را با یک کندل قرمز بزرگ نشکسته صادر نمی شود.

در چه زمان هایی بر اساس مثلث ها ترید نکنیم
مثلث ها دارای مفهوم عالی برای ترید هستند اما گاهی بی اعتبار می شوند. اگرچه، بزرگترین اشتباه تریدرها زمانی اتفاق می افتد که قبل از شکست مثلث وارد ترید می شوند. به تصویر زیر نگاه کنید. بر اساس مثلث قبلی و آنالیز انرژی و مومنتم، چیزی که انتظار می رود این است که مثلث به سمت پایین شکسته شود. قله های سریعتر به پایین آمده و قیمت به سمت خط روند پایینی با سرعت بیشتری حرکت می کند. اما این شکست رو به پایین اتفاق نیفتاده و قیمت مثلث را به سمت بالا شکسته است.

تصویر فوق به ما نشان می دهد که اولا مثلث ها آیه وحی نیستند و گاهی ممکن است بی اعتبار شوند. ثانیا، سیگنال واقعی یک مثلث زمانی صادر می شود که خط روند آن بشکند نه قبل از آن. بعلاوه ،شکست یک خط زمانی معتبر است که قیمت در بیرون آن مثلث بسته شود و بیرون از آن بماند. انتظار برای شکل گیری یک کندل کامل در خارج از مثلث ممکن است باعث شود بخشی از ترید را از دست بدهید اما در عوض شما را از به دام افتادن در شکست های نامعتبر به خوبی در امان نگه خواهد داشت.
جمع بندی مطالب در مورد نحوه ترید با مثلث ها
در اینجا مهمترین نکات در مورد مثلث ها و مفاهیم مربوط به آنها را بیان می کنیم:

  • شیب و زاویه خطوط روند را آنالیز کنید.
  • زاویه و شکل قله ها و کف ها مظهر توازن یا عدم توازن بین خریداران و فروشندگان می باشد.
  • عموما یک مثلث نشان دهنده از دست رفتن انرژی قیمت در یک سمت می باشد.
  • قبل از شکل گرفتن مثلث دابل تاپ ها و شکست های نامعتبر فرق زیادی دارند.
  • اندیکاتورrsi یا macd می تواند به شما در اندازه گیری انرژی الگوی مثلثی کمک کند.
  • اغلب اوقات مثلث ها سیگنال خطا می دهند .نکته اصلی این است که منتظر تایید شکست بمانید.

پایان.

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید