الگوی سه کندل برگشتی بر پایه پرایس اکشن

الگوی سه کندل برگشتی بر پایه پرایس اکشن

الگوی سه کندل برگشتی برای ترید روزانه
با توجه به نوشته های آقای آلتون هیل ، الگوی های سه کندل برگشتی در تایم فریم های کوچکتر از روزانه بسیار متداول و رایج هستند. از نظر ایشان برای انتخاب بهترین الگوهای 3 کندل برگشتی برای ترید در طی روز ، بهتر است کندل سوم در این الگو در بالای high اولین کندل این الگو بسته شود.
تصویر زیر تفاوت بین الگوی سه کندل برگشتی متداول و الگوی مدنظر آقای آلتون هیل را نشان می دهد.

قوانین ورود به معامله
قوانین مربوط برای ورود به پوزیشن خرید:
1 – یک کندل به صورت نزولی بسته میشود.

  • low کندل شماره دو در پایین low کندل اول قرار میگیرد ( همچنین در پایین کندل شماره 3).
  • کلوز کندل شماره 3 در بالای high هر دو کندل 1 و 2 قرار میگیرد.
  • در کلوز کندل شماره 3 وارد پوزیشن خرید می شویم.

قوانین مربوط برای ورود به پوزیشن فروش:
1 – یک کندل به صورت صعودی بسته میشود.

  • high کندل شماره دو در بالای high کندل اول قرار میگیرد (همچنین در بالای کندل شماره 3).
  • کلوز کندل شماره 3 در پایین low هر دو کندل 1 و 2 قرار میگیرد.
  • در کلوز کندل شماره 3 وارد پوزیشن فروش می شویم.

 مثال تصویری شماره یک ( ترید موفق) 

نمودار فوق مربوط به چارت سهام Es در تایم فریم 5 دقیقه می باشد. سهم در روز قبل روند صعودی داشته و بعد از ورود ما به خرید نیز این صعود تا پایان روز ادامه داشته است.

  • روز قبل با یک روند صعودی قوی خاتمه یافته است.
  • الگوی سه کندلی برگشتی همچنین به عنوان شانه راست الگوی سر و شانه نیز شکل گرفته است. (اگر دقت کنید در الگوی سر و شانه قسمت سر نیز با یکی الگوی سه کندلی برگشتی نرمال شکل گرفته است که می توانست نقطه ورود بهتری نیز باشد).
  • آخرین کندل الگوی سه کندل برگشتی در بالای دو کندل قبلی بسته شده است که سیگنالی برای ورود به معامله خرید می باشد.

مثال تصویری برای تریدی که با ضرر بسته شده است

چارت فوق مربوط به سهام E-mini Dow می باشد. با وجود یک کندل نزولی قوی، الگو خیلی سریع بعد از ورود به فروش بی اعتبار شده است.

  • اگر چه قیمت با 7 کندل متوالی نزول کرده است، اما شادوهای پایینی این کندل ها نشان می دهد که فشار خرید در بازار در حال افزایش است.
  • شادوها در ادامه در بالای کندل هایی که پولبک کرده اند تشکیل شده. شادوهایی که در بالا و پایین این دو کندل هستند سیگنال مرکبی دارند، و بر اینکه به زودی قیمت متراکم می شود دلالت دارند.
  • اگر ما به هشداری که در مطلب بالا گفته ایم توجه نکنیم و بر اساس الگوی سه کندلی برگشتی در اینجا وارد فروش شویم، یافتن نقطه ورود مناسب مشکل خواهد بود.

مرور مطالب گفته شده
این الگوی ویرایش شده ی سه کندل برگشتی موثر و گیرا می باشد. افزودن یک قانون ساده این الگوی ساده و معمولی را تبدیل به الگوی قوی می نماید.
در واقع این قانون برای تایید الگو مورد استفاده قرار می گیرد. (با استفاده از تکنیک ترکیب کندل ها، اگر کندل 3 در یک الگوی سه کندل برگشتی نرمال در کندل 4 هم بخوبی ادامه یافت، ترکیب کندل 3 و 4 می تواند منجر به تایید تشکیل الگوی سه کندل برگشتی ویرایش شده بشود).
شما می توانید به آسانی این الگو را با سایر اندیکاتورها یا سایر الگوها ترکیب کرده تا بتوانید تنظیمات بهتری برای انجام ترید با سود پیدا کنید. آن مثال اول که همراه با سود بود نمونه ای از ترکیب این الگو با الگوی سر و شانه می باشد.
به هر حال با رعایت این قانون اضافی ، کندل تایید (کندل 3) ممکن است دامنه وسیع تری پیدا کند. از آنجایی که استاپ ما در سمت مخالف این کندل قرار میگیرد پس ریسک ترید ما بیشتر می شود. ما باید حجم معامله را کمتر کرده و یا در صورت امکان استاپ را نزدیک تر قرار دهیم. اگر شما قادر نیستید این ریسک را مدیریت کنید بهتر است از ترید در آن لحظه صرف نظر کنید.
به عنوان نکته اخر دقت کنید که اگر کندل میانی (کندل شماره 2) یک کندلی بود که خارج از محدوده دو کندل دیگر قرار گرفته بود با احتیاط بیشتری عمل کنید. کندل های خارج از محدوده در پرایس اکشن غیر قابل پیش بینی بوده و ممکن است منجر به حرکات ناگهانی شوند.

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید