چگونه با مثلث ها ترید کنیم؟ – قسمت اول

چگونه با مثلث ها ترید کنیم؟

مثلث ها از مفاهیم خیلی محبوب در پرایس اکشن هستند اما تصورات غلط زیادی در مورد اینکه آنها دقیقا به ما چه می گویند و چگونه باید آنها را درست تفسیر کرد وجود دارد. مثلث ها می توانند درباره داینامیک بازار، تغییر جهت مومنتم ها و بالانس بین خریداران و فروشندگان چیزهای زیادی به ما بگویند اگر شما بدانید که به دنبال چه چیزی هستید.

یک مثلث به شما چه می گوید؟

یک مثلث مطالب زیادی در مورد بازار و موقعیت کنونی آن به شما می گوید. آسان ترین راه برای فهمیدن مثلث ها دقت کردن به یک مثال خارج از دنیای تریدری می باشد. وقتی شما یک توپ را به بالا پرتاب می کنید پس از مدتی به زمین خواهد خورد، اما با هر بار برخورد کمتر به سمت بالا بر میگردد و مجدد به زمین برخورد می کند. توپ انرژی جنبشی خودش (مومنتم) را از دست می دهد و جاذبه زمین هر بار آن را به سمت خود میکشد تا زمانی که این انرژی کلا از بین می رود و توپ دیگر از زمین بلند نمی شود.

مثلث ها در دنیای تریدری:

در دنیای تریدری این مطلب تقریبا به همین صورت عمل می کند. مثلث های مختلفی وجود دارد، اما ما بر روی مهم ترین آنها تمرکز می کنیم

– مثلث نا متقارن: تصویر زیر به ما نشان می دهد هر برخورد، قله ی (high) پایین تری دارد. در مدت زمان مشابه ،قله ی پایین تر جدید به قدرتمندی قله ی قبلی بالا نمی رود. به طور واضح و آشکار، قله ها به سمت پایین سریعتر می آیند. قیمت در حال از دست دادن انرژی صعودی خودش می باشد و هر بار که قیمت سعی می کند تا به قله ی بالاتری برود، با سرعت بیشتری به سمت پایین کشیده می شود.

مثلث ها مظهر جدال (عدم توازن) بین پوزیشن های خرید و فروش هستند. دانستن اینکه چگونه آنها را به عنوان یک سناریو تفسیر کنیم می تواند به شما در زمینه فرآیند تصمیم گیری کمک کند و به فهم شما درباره داینامیک بازار عمق ببخشد.

البته، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، مثلث های نامتقارنی هم وجود دارند که نشان دهنده سیگنال صعود پرقدرت هستند. واضح است که قیمت به داخل محدوده مقاومت با قدرت زیاد حرکت می کند. هر بار که قیمت به سمت پایین می رود، خریداران بر بازار غلبه کرده و قیمت را به سمت مقاومت برمی گردانند. این قضیه نباید با الگو دو قله (دابل تاپ) اشتباه گرفته شود هرچند که در ظاهر خیلی شبیه هم به نظر می رسند.

ادمه دارد…

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید